Dette er meg!

Jeg er ernæringsfysiolog med hovedfag/master i samfunnsernæring fra Universitetet i Oslo. Da jeg var ferdig i 2001 begynte jeg å jobbe som ernæringskonsulent i Tine BA, før jeg i 2003 lanserte kostholdsveilederen www.somebody.no.

Som ernæringsfysiolog er jeg opptatt av bevissthet rundt eget kosthold og jeg er sterk motstander av kurer og dietter. Skal man lykkes og trives med kostholdet sitt, må man ha stor egeninnflytelse i hva kostholdet skal bestå i. Hvis andre skal fortelle deg hva du skal spise, er ikke sjansene store for at du orker å leve med det kostholdet over tid. Med litt basis kunnskap og sunn fornuft er det enkelt å skape et kosthold etter dine ønsker! Og den kunnskapen ønsker jeg å gi deg!

Litt om SomeBody:
I SomeBody har vi samlet næringsinnhold i mer enn 15 000 mat-og drikkevarer. Det er merkevarer, slik at du finner nøyaktig det pålegget fra Prior eller osten fra Arla som du bruker. Alle matvarene er lagt til med spiselige mål, som stk, skive eller ss, slik at det er enkelt å relatere til eget kosthold uten å måtte veie maten.

Ved hjelp av SomeBodys kostdagbok kan du registrere alt du spiser for å få kontroll over hva du får i deg av kcal, karbohydrater, tilsatt sukker, protein og fett. Du kan også sammenligne og rangere matvarer for å finne gunstigere alternativ – innen dine ønsker og preferanser. Det er veldig bevisstgjørende og gøy å få en slik oversikt over eget kosthold. Og veldig lærerrikt!

Du skal like maten du spiser, samtidig som du fortrinnsvis bør velge næringsrik mat som kroppen har lyst på. Litt plass til kos må det også være, men jeg mener at hverdagskosen har tatt litt av. Fjerner vi den, tar vi tilbake det som ER kos, nemlig å unne seg noe en gang i blant og til spesielle anledninger.

Håper jeg kan inspirere deg til å skape DITT bevisste kosthold!

Camilla

Kommentarer

  1. Heidi Glittum sier

    Nå har jeg fulgt deres «opplegg» siden juli, og er så «lett» blitt- var litt sta da jeg ble presentert Somebody -( «jeg hadde jo gått på Grete Roede kurs for en del år siden og «viste» hvordan man går ned i vekt» samtidig som kiloa økte igjen) Jeg er nå 15 kg letter enn i sommer og er der jeg bør være i dag. Følger fortsatt dere for nå må jeg ha støtte for å holde meg «på matta» enda en tid fremover. Skal love jeg har gått og sykla mye for å få dagens «regnskap» til å stemme. Supert opplegg – jeg har båret «tungt» fra butikken: mye grønt – og vet at valget i butikken er det viktigste fremover 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Current day month ye@r *