Si ja takk til bevegelse!

Som ernæringsfysiolog sier jeg at kosthold alene er ikke nok. Man må også bevege seg. Men når det gjelder trening/bevegelse er det ikke nok å trene to-tre dager i uken hvis man sitter på kontoret ellers, og kjører bil til og fra. Hverdagsbevegelsen er like viktig. Det anbefales å være i aktivitet minst 30 minutter om dagen, 60 minutter hvis man vil ned i vekt. Tenk hvor lite det egentlig er. Når vi vet at det verste kroppen vet er å sitte på rumpa!

Hvorfor parkerer vi nærmest mulig inngangen til butikken istedet for å parkere et passe stykke fra, slik at man får noen ekstra skritt på veien? Det ligger liksom i oss å finne en plass nært inngangen. Mens det er masse gratis bevegelse å hente på å heller parkere litt unna. Tenk at du skal si ja takk til en hver anledning til å bevege deg!

– Ikke legge klærne i trappen slik at du kan ta det med deg opp neste gang du skal opp. Ta turen opp med klærne med en gang. Og gjerne en tur til hvis det var mer som skulle opp 🙂

– Ikke stable alle tallerkner med bestikk som nesten sklir av på vei til oppvaskmaskinen. Gå to ganger 🙂

– Ikke sett søppel-posen ute på trappa for å ta den bort i søppeldunken neste gang du skal ut. Gå bort med den med en gang!

– Gå til butikken hvis du har anledning og ikke skal handle mye.

– Vask bilen selv

– Ta en tur på Ikea. Umulig å komme til kassen uten å gå langt 🙂

Har du flere forslag til gratis hverdagsbevegelse, tar jeg gjerne imot forslag!

God tur 🙂

Kommentarer

  1. sier

    Gå av et busstopp tidligere.

    Helt super blogg forresten, jeg har lagt den til på bloglovin slik at jeg ikke går glipp av sunne matforslag og litt humor midt oppi alvoret (for det er jo litt morsomt med alle disse tragikomiske tilbudene vi finner overalt)

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Current day month ye@r *